Eerste dagen + weekend - van start!

28 april 2022 - Canggu, Indonesië

Goedemorgen lieve familie,

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om een blog te starten! De vlucht van 16 uur in totaal ging heel goed. Ik vloog met KLM en praten in je eigen taal is natuurlijk altijd een feestje. Ik zat naast een vader samen met zijn zoon en raakte snel met elkaar in gesprek. Het ging van algemene gesprekken naar al gauw wat meer spiritualiteit. Praten over het leven, werk en balans. Ik merkte al gauw, ik moet met een 'open mind' dat vliegtuig straks uitstappen. Here we come Bali!

Op het vliegveld hebben twee vriendinnetjes mij opgehaald. Een walm van hitte kwam mij tegemoet en als ik zeg dat ik nooit eerder zo heb getranspireerd, dan moet je mij op mijn woord geloven. De vochtigheid hier staat op nummertje 1000 en schijnt dat het geheime ingredient te zijn naar snel afvallen, want dat doe je hier wel!

Eenmaal aangekomen bij mijn guesthouse maakte ik een sprongetje van vreugde. Het allerbelangrijkste is namelijk: het is schoon. Ik betaal voor de kamer 4 mil per maand, dat is omgerekend ongeveer €235. Daar zit elektriciteit, water en elke dag schoonmaak inbegrepen. Je begrijpt wel: dit is een walhalla voor mensen met weinig geld zoals ik. HA!

Na een welkomsrondje te hebben gedaan, zitten er vooral 'verliefde' stelletjes en mensen die hier, net zoals ik, 2 maanden wilde blijven en uiteindelijk jaren zijn blijven zitten. Dat zou zomaar mij ook kunnen overkomen, hoorde ik mij nog zacht zeggen tegen mijzelf. De dagen gingen vrij rap en ging ik gelijk de hort op in het weekend. Ontdekkingslocatie was: Uluwatu. Dat zit meer in de linkerhoek van Bali en staat bekend als 'de' plek om goed te kunnen surfen. De rit er naartoe al was hectisch maar prachtig. Tijdens het rijden vergeet je even de vervuiling die je ongeveer elke 2 min inademt en geniet je van hoe groener elke boom is dan de ander. Verbazingwekkend om te zien hoe mensen op een bepaalde manier leven hier en toch zo gelukkig zijn. Levensles 1 hebben we te pakken, dat begrijp je wel ;)!

Eenmaal aangekomen in Uluwatu zouden we 1 nachtje verblijven in een kamer op een soort resort. Foto volgt! Na uitgepakt te hebben gingen we direct door naar het strand waar een prachtige zonsondergang volgde. Ik denk dat ik wel 10x ben gevraagd om op de foto te mogen met een Indo. Ik gok omdat ik er nog zo wit uitzag en dat hier als schoonheidsideaal word gezien. Ik wilde zo snel mogelijk natuurlijk branden in de zon om een gezond kleurtje te krijgen! Hahaha.

Die avond gingen we uiteten in een soort bohemian restaurant met een ibiza vibe. Peperduur voor Bali begrippen maar we wilde dat vakantiegevoel toch even grijpen. Oh, en waarom het zo peperduur was: de wijn. Levensles 2: bestel geen wijn in Bali, dat is prijzig!!! Daarna volgde een avond in een prachtige beachclub waar je alleen maar met je mond open doorheen kon wandelen omdat het zo mooi was! We hebben een beetje gedanst en zijn toen lekker naar huis gegaan.

Een eerste succesvol weekend is achter de rug! Je vraagt je vast af, hoe zit het met jou jetlag? Nou.. Na eerste paar dagen een beetje bij te hebben geslapen ben ik erachter gekomen dat ik daar niet zo'n last van had. Ik gok omdat ik zo vroeg al in Spanje naar bed ging dat dit gewoon automatisch is doorgegaan hier op Bali. Hello granny life!

Wat volgde in de week waren

1. veel eettentjes uitproberen
2. leren rijden op de scooter omdat je links moet rijden
3. geld leren tellen en zo niet opgelicht worden
4. verschillende soorten mensen leren kennen
5. Basis Indonesisch leren! Selemat Pagiiii!!! (goeiemorgen)

Hier volgen wat fotootjes <3

Ik hoop dat jullie het eerste verhaal leuk vinden. Kusjes